söndag 6 november 2016

Hittar jag känslan som egen?


Drygt två månader nu som egen (jag är betydligt mer bekväm med engelskans ”self employed”).
Går det bra? Jag ska fråga min redovisningskonsult om ett par veckor. Är det roligt? Ja, absolut! Nya kunder och bekantskaper piggar upp. Blev det som du trodde? Jag trodde nog inte så mycket, jag blundade och hoppade – och har inte landat ännu.
En sak vet jag. Jag längtar – precis som i november tidigare år – efter de där dagarna i början av juli som är så lätta att slösa bort som nyrik på semesterdagar. Då jag soltorkade på bryggan efter ett dopp och funderade på just ingenting mer än smultronplock och abborrmete.

Får jag semester som egen? Jag hoppas min redovisningskonsult vet. Och om jag får det, kan jag hitta tillbaka till mitt gamla obekymrade semester-jag?
I morgon: Swecon, Kumla Bostäder och lite Örebro universitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar